ΟΙ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ ΤΟΥ 19ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Δάφνη Πατακιά

Μέλος της κριτικής επιτροπής και ηθοποιός στην ταινία DJAM

Η Δάφνη Πατακιά είναι Ελληνοβελγίδα ηθοποιός με σπουδές στο Εθνικό Θέατρο Αθηνών. Ξεκινάει την καριέρα της στο θέατρο συμμετέχοντας στις παραστάσεις Faust του Goethe και Ο Βυσσινόκηπος τουTchekov. Στον κινηματογράφο, πρωταγωνιστεί μεταξύ άλλων στην ταινία To ξύπνημα της Άνοιξης του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, ρόλος που της χάρισε το βραβείο Shooting Star 2016 στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Στη συνέχεια, παίζει στην ταινία Interruption του Γιώργου Ζώη, που επιλέχθηκε το 2015 στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Κάνει το ντεμπούτο της στον γαλλικό κινηματογράφο ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Djam του Tony Gatlif, που προβλήθηκε στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών 2017

 

Rossy De Palma

Hθοποιός στη ταινία Ωραίο μου διαζύγιο

H Rossy De Palma δε χρειάστηκε να τρέξει στα κάστινγκ προκειμένου να ξεκινήσει την καριέρα της ως ηθοποιός. Η νεαρή γυναίκα συναντά συχνά σε νυχτερινές εξόδους στη Μαδρίτη τον σκηνοθέτη Pedro Almodovar, ο οποίος της προτείνει τον πρώτο της ρόλο στη δραματική ταινία Ο νόμος του πάθους (1987). Γοητευμένος από την άτυπη ομορφιά της, ο γνωστός Ισπανός σκηνοθέτης καλεί ξανά την Rossy De Palma για να παίξει στις ταινίες του Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης (1988), Δεσε με! (1990), Kika (1993) και Το Μυστικό μου Λουλούδι (1995).

Η πρώτη της εμπειρία στον γαλλικό κινηματογράφο πραγματοποιείται το 1992, με τη δραματική κωμωδία Sam suffit, και δύο χρόνια μετά γίνεται μέλος του διεθνούς κάστινγκ της ταινίας Πρετ-α-πορτέ. Συνεχίζει τα γυρίσματα υπό τη σκηνοθεσία του Alain Berberian, της Chantal Lauby και του Fabien Onteniente. Τη βλέπουμε στους τίτλους έναρξης των ταινιών Από τη Γαλλία με αγάπη και Mes copines, αλλά η Rossy De Palma είναι πάντα σε συνεργασία με τον Pedro Almodóvar : το 2009 υποδύεται ένα μικρό ρόλο στην ταινία Ραγισμένες Αγκαλιές.
Το 2015, η ηθοποιός επιλέχθηκε από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών ως μέλος της κριτικής επιτροπής υπό την προεδρία των Αδερφών Coen. Γίνεται το "πρώτο όνομα" το 2016 στην επόμενη ταινία του Pedro Almodovar, Julieta.

 

Blandine Lenoir

Σκηνοθέτις της ταινίας 50 φορές Άνοιξη                                                                                                                                     
H Blandine Lenoir είναι ηθοποιός, σκηνοθέτις και σεναριογράφος. Ξεκινάει την καριέρα της ως ηθοποιός μπροστά στην κάμερα του Gaspard Noé, για την ταινία μικρού μήκους Carne. Στη συνέχεια, ακολουθεί μία καριέρα στην ηθοποιία, και ασχολείται παράλληλα με τη σκηνοθεσία. Έχει ήδη σκηνοθετήσει οκτώ ταινίες μικρούς μήκους, εκ των οποίων την Monsieur lAbbé. Γυρίζει την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους, Zouzou, το 2014.

Éric Barbier

Σκηνοθέτης της ταινίας Η Υπόσχεση της Αυγής

Ο Eric Barbier, ξεκινάει την καριέρα του το 1991 ως σκηνοθέτης με την ταινία, Le Brasier. Για τη ταινία αυτή του διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους προϋπολογισμούς του γαλλικού κινηματογράφου της εποχής εκείνης, αλλά η ταινία δε γνωρίζει την αναμενόμενη εμπορική επιτυχία. Το 1999, υπογράφει τη δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους, Toreros, και επτά χρόνια αργότερα, σκηνοθετεί  το θρίλερ, Le Serpent. Το 2014, ο σκηνοθέτης, συναντά τον Yvan Attal για την ταινία, Le Dernier Diamant. Τρία χρόνια μετά επανέρχεται με την ταινία La Promesse de l'aube.

 

Emmanuel Finkiel

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας H Οδύνη

Ο Emmanuel Finkiel  ξεκινάει την καριέρα του το 1979 ως βοηθός σκηνοθέτη, δίπλα σε μεγάλους δημιουργούς όπως οι, όπως τους Jean-Luc Godard, Krzysztof Kieslowski και Bertrand Tavernier. Το 1995, σκηνοθετεί την ταινία μικρού μήκους, Madame Jacques sur la Croisette, που βραβεύεται σε πολλά φεστιβάλ. Μετά από διάφορες πολλές ταινίες μικρού μήκους, σκηνοθετεί πραγματοποιεί το 1999, την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, Voyages, που επίσης βραβεύεται επίσης βραβευμένη. Έπειτα από πολλές ταινίες μικρού μήκους, Στη συνέχεια, το 2001, σκηνοθετεί, τη δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του, Casting, το 2001. Παράλληλα με την καριέρα του πίσω από τις κάμερες, ο Emmanuel Finkiel, εργάζεται περιστασιακά ως ηθοποιός. Το 2008, σκηνοθετεί την τρίτη του ταινία μεγάλου μήκους, Nulle part, terre promise.

 

Éric Gravel

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας Μετωπική Σύγκρουση

O Eric Gravel, είναι Γάλλο-Καναδός σκηνοθέτης, πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Concordia στο Μόντρεαλ. Είναι συνιδρυτής του κινήματος Kino στο Παρίσι. Σκηνοθέτησε 20 ταινίες μικρού μήκους, οι οποίες επιλέχθηκαν σε πάνω από 100 φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο και κέρδισε 6 βραβεία, εκ των οποίων τα 5, για την ταινία Eau boy. Το Crash test Aglaé είναι η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους

 

François Troukens

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας Δολοφόνοι                                                                                                                                                 

Μετά από άσκηση πολλών διαφορετικών επαγγελμάτων και αφού πήγε φυλακή για ληστεία, ο François Troukens γίνεται τηλεοπτικός παρουσιαστής, σεναριογράφος, σκηνοθέτης και κομίστας. Σήμερα, ασχολείται με την καταπολέμηση της ριζοσπαστικοποίησης στις φυλακές και υπέρ της διάδοσης του πολιτισμού μεταξύ των κρατουμένων.

Jean-François Hensgens

Σκηνοθέτης της ταινίας Δολοφόνοι 

O Jean-François Hensgens ξεκινά την καριέρα του ως βοηθός οπερατέρ στις ταινίες των αδελφών Dardenne και πολλών άλλων. Στη συνέχεια γίνεται διευθυντής φωτογραφίας. Το Δολοφόνοι είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.

 

Claude–Éric Poiroux

Γενικός Διευθυντής του Φεστιβάλ « Premiers Plans »

O Claude-Éric Poiroux είναι ο γενικός επιτετραμμένος του Φεστιβάλ «Premiers Plans» της Angers, που ο ίδιος δημιούργησε, καθώς και των Ateliers d’Angers που ιδρύθηκαν από την Jeanne Moreau το 2005. Είναι ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής του Europa Cinemas, οργανισμού που στηρίζει την διανομή και την εκμετάλλευση του ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Είναι επίσης ο ιδρυτής και υπεύθυνος του κινηματογράφου Les 400 Coups της Angers.

Έχει δημιουργήσει και διευθύνει τις εταιρίες διανομής και παραγωγής Forum Distribution, Forum Productions International, 2001 Audiovisuel και την Forum Cinémas στο Παρίσι.

 

Dominique Adt

Δημιουργός του ντοκιμαντέρ Christian Dior, l'élégance du paradis perdu

Τελειώνοντας το σχολείο στην Caen, συνεχίζει τις σπουδές του στο Τμήμα Παιδαγωγικής στην École normale de Caen (πρώην ΙUFM). Από το 1981 ως το 1984 εργάζεται ως δάσκαλος δημοτικού στην περιφέρεια Calvados στην Νορμανδία. Το 1986 μετά την αποφοίτησή του από την σχολή κινηματογράφου Louis Lumière ξεκινά την καριέρα του στον κινηματογράφο ως βοηθός εικονολήπτη και αργότερα ως εικονολήπτης για την τηλεόραση. Το 1996 περνάει στη σκηνοθεσία. Πραγματοποιεί ντοκιμαντέρ κυρίως για το κανάλι France 3. Έχοντας στο δημιουργικό του πολλές δουλειές με διαφορετική θεματολογία (Mis et Thiennot5, Prise d’otage de la maternelle de Neuilly6 ou Le gang des postiches7… ) εργάζεται πάνω στα ιστορικά ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας (L’Affaire Agnès S.8, Courtisans : les jupons de la capitale9, La Cicatrice : Passeurs sur la ligne de démarcation10). Eίναι συνδημιουργός της σειράς Enquête d’ailleurs4 το οποίο προβάλλεται στο ARTE και σκηνοθέτης πολλών επεισοδιών.

 

 

Philippe Le Moult

Γενικός Γραμματέας του Μουσείου Christian Dior

Ο Philippe Le Moult είναι Γενικός Γραμματέας του Μουσείου Christian Dior και Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου « Présence de Christian Dior » που διαχειρίζεται το μουσείο με εξουσιοδότηση από το Δημόσιο. Υπό την προεδρία του Jean-Claude Claverie, συντονίζει, μαζί με την ομάδα του, τη ζωή αυτού του Συλλόγου, κινώντας όλα τα νήματα σαν διευθυντής ορχήστρας. Ο Philippe le Moult έχει ενεργή δράση στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του μουσείου Christian Dior. Έχει ιδιαίτερα συμβάλλει στην σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ της Πόλης της Granville και των οίκων Dior. Με δική του επίσης πρωτοβουλία, διοργανώθηκαν δύο σημαντικές εκδηλώσεις της Granville : Το κύπελο Dior αγώνων golf, τους οποίους λάνσαρε το 1999 και ένα ράλι παλαιών αυτοκινήτων Παρίσι-Granville το 2005, με την ευκαιρία των εκατό χρόνων από τη γέννηση του Christian Dior.